سایر حوزه‌ها

برای باخبر شدن از آخرین اخبار فرهنگی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

آنچه در روز نهم ماه محرم بر کاروان «امام حسین (ع)» گذشت

روزى به نام حضرت «ابوالفضل العباس (ع)»

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روز تاسوعا را به نام حضرت «ابوالفضل عباس (ع)» نام گذاری کرده اند اگرچه حضرت «ابوالفضل عباس (ع)» در روز عاشورا به شهادت رسیدند، اما این نامگذاری از سوی دوستداران «اهل بیت (ع)» در دهه ابتدایی ماه محرم بوده و البته این نامگذاری بسیار بجا است.
در گفتگو با دکتر سید اصغر محمودآبادی مولف چندین کتاب تحقیقی پیرامون تاریخ ایران کهن و دوران اسلامی مطرح شد؛

ما تاریخ را محاکمه نمی کنیم  ما آن را روایت می کنیم

خانواده سید اصغر محمود آبادی  اصالتا اهل روستای  محمود اباد در شمال اصفهان بودند و پدر وی در بازار، کسب و کار داشت. سید اصغر در اصفهان متولد و بزرگ شد. وی از کودکی به تاریخ علاقه مند بود. عشق به تاریخ از پدربزرگ مادری اش که معلم قرآن بود به وی منتقل شد. در سال 1350 که  وارد دانشگاه اصفهان شد با وجودی که رشته تحصیلی اش قبل از دانشگاه، ریاضی بود اما دررشته تاریخ فارغ التحصیل شد  ودر سال 54 لیسا نس تاریخ و ایران شناسی را  اخذ کرد .
ده سال از درگذشت مهین شهابی ـ بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون می‌گذرد. بازیگری که عزت‌الله انتظامی، او را یکی از بانوان مبارز تئاتر توصیف کرده بود.
مدیر کانون فرهنگی هنری «معراج السعاده» روستای دوستدار کتاب بزنج از افتتاح پروژه های فرهنگی و اقتصادی شامل مجتمع فرهنگی چند منظوره، کتابخانه عمومی این روستا و نیز بهره برداری از کارگاه تولید قارچ ویژه بانوان همزمان با هفته دولت خبر داد.
با پایان قسمت های دهم و یازدهم فصل جدید مسابقه کارآفرینی «میدون» ابوالفضل هنزه ای کارآفرین صنعت تولید سوسیس و کالباس و منصور شادمهری کارآفرین صنعت تجهیزات لوازم خانگی به مرحله بعدی این رقابت راه یافتند.
مجموعه تلویزیونی "شهید باکری" قرار است تصویری از رشادت‌های شهدای لشکر عاشورا نشان دهد؛ سریالی که نگارش و پژوهش را به پایان رسانده و با تصمیم صداوسیما به زودی وارد مرحله تولید خواهد شد.