زناشوئی

صفحه زناشویی مجله پرسون به شما کمک میکند تا زندگی و رابطه زیبایی با همراه و همسر خود داشته باشید.

یک روانشناس با تشریح چالش های ازدواج مجدد پس طلاق و چگونگی برخورد با آن‌ها پرداخت. اولین شرط برای ازدواج مجدد بعد از طلاق، این است که باید زمانی به فکر ازدواج باشند که مدت زمان قابل قبولی گذشته باشد و به پذیرش طلاق رسیده باشند و روی خودشان کار کرده باشند.
زن و شوهر هنگام زندگی بایکدیگر از هم ارث میبرند مگر اینکه رابطه زناشویی آنها خاتمه یافته باشد. در این بین استثنائی وجود دارد که زن بعد از طلاق هم از میراث همسر قبلی خود بهره مند میشود.
بر اساس شواهد علمی، عشق باعث می‌شود از هوش (به معنی عقلانیت و توانایی حل مسائل و درک روابط و احساسات) بیشتری برخوردار شویم. این هوش نه‌تنها در مورد موضوعات کاملاً شناختی کاربرد دارد بلکه دنیای وسیع‌تری از هوش هیجانی را نیز در برمی‌گیرد.
پلیمتون می‌گوید، تغییر الگو‌های استخدام نیز ممکن است در شکست دوستی‌های مردانه نقش داشته باشد. «برای بسیاری از مردان منبع اصلی دوستی کار است و امروز زندگی‌های کاری ما بسیار بی‌ثبات‌تر از گذشته است. اگر شغلتان را عوض کنید، آن را از دست بدهید یا بازنشسته شوید، حفظ دوستی‌هایی که در محیط‌های کاری به آن‌ها دست پیدا کردید، سخت خواهد شد.»
متخصصان زوج درمانی می‌گویند بی‌توجهی به تشابه در جهان‌بینی با طرف مقابل و ازدواج صرفاً از روی اجبار و پاسخگویی به نیازهای جنسی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی جدی در زندگی مشترک شود.
در این مطلب می‌خواهیم 8 ‌مورد از بزرگ‌ترین اشتباهات سلامت خانم‌ها در 30 سالگی را بازگو کنیم.
اختلافات همسران چه وقت شکل جدی به خود می‌گیرد؟

چرا زنان غر می‌زنند؟! / راهکار حل مشکل

در اغلب جلسات خانواده درمانی یا حتی در بین جمع‌های مردانه، مردان معمولاً از یک موضوع بیشترین شکایت را دارند و آن چیزی نیست جز "غرغر"های همسرانشان که بارها به طنز نیز به آن‌ها پرداخته شده است. اما واقعاً علت این گونه گله و شکایت بعضی افراد از همسرشان چیست؟
در روزگاری که روابط انسانی به رابطه‌های مجازی از طریق فناوری موبایلی تقلیل یافته است، عاشق شدن موهبتی است که راه به رهایی و آزادی می‌برد. هم از این رو تمیز دادن و تشخیص عشق از نیاز های جنسی یا عاطفی و خوش‌آمدن‌های زودگذر، حیاتی است. در این درس با شناخت آنچه که عشق نیست، هوشیاریمان برای تشخیص عشق تیز می‌شود.
یک رابطه شاد و رضایت‌بخش ابعاد بسیاری دارد که فراتر از عشق می‌رود. دوست داشتن یعنی مراقبت از همدیگر و مهمتر از آن نشان دادن این که واقعا نگران یکدیگر هستیم و چگونه نیاز‌های همدیگر را پاسخ می‌دهیم.علاوه بر محبت و دوست داشتن، باید همدلی وجود داشته باشد. همچنین، توانایی رسیدن به توافق‌ها و ارزش‌های مشترک و شریک بودن در شکست و پیروزی.
روابط عاشقانه ی طولانی مدت می تواند یکی از لازم ترین بخش های زندگی بوده و به ما فرصت رشد و شریک شدن راهمان با فرد دیگری را خواهد داد. بنابر این گفته، همیشه یافتن فرد مناسب در زمان صحیح و ایجاد پایه ای برای رابطه نیاز به زمان و تلاش دارد. بعضی از افراد هستند که از شروع رابطه عاطفی هراسانند. زمانی که صحبت از عشق و عاشقی می‌شود، آن‌ها یاد دل شکستگی، طرد شدن، حسادت، عدم تمرکز و دوری.. می‌افتند.
متخصصان زوج درمانی می‌گویند بی‌توجهی به تشابه در جهان‌بینی با طرف مقابل و ازدواج صرفاً از روی اجبار و پاسخگویی به نیازهای جنسی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی جدی در زندگی مشترک شود.
شاید از نظر افرادی که نمی‌توانند 5 دقیقه در مورد گرفتن یک تصمیم ساده با همسرشان صحبت کنند، مردها عجیب‌ترین آدم‌های روی زمین هستند.
آیا خیانت در ازدواج برای مردها عادی‌تر از زن‌هاست؟ مردهایی که با خیانت، زندگی مشترک‌ خود را نابود کرده‌اند، پاسخ‌های خلاقانه‌ای به این سوال می‌دهند.
همسر دوم گرفتن مردان دلایل گوناگونی دارد که از مهمترین دلایل آن می توان به سرد بودن همسر در رابطه و ناباروری همسر اشاره کرد که هر کدام پیامد و مشکلات خاص خود را دارد.
حریم زندگی را حفظ کنید و از فاش شدن راز زندگی زناشویی خود در هر صورت بپرهیزید، به خصوص رازهایی که به نظر شما شاید اهمیتی ندارند.
محققان در دانشگاه جنوبی دانمارک می‌گویند این تصور رایج که مردان معمولاً کمتر از زنان عمر می‌کنند، می‌تواند فقط یک افسانه باشد و مردان در واقع شانس زیادی برای زنده ماندن دارند؛ به خصوص اگر متاهل باشند یا به دانشگاه رفته باشند.
اگر همسر لجباز و یک دنده ای دارید در این مطلب نکات کلیدی درباره چگونگی رفتار با همسر لجباز را مشاهده کنید.
اگر به دنبال راهی برای جذب بیشتر همسرتان هستید، ابراز محبت با جملات زیبا و دلنشین در رابطه شما معجزه میکند و باعث صمیمیت در روابط شما میشود.
چه زمانی طلاق خوب است؟ در مواقعی که باید طلاق گرفت لازم است تمام جوانب را بسنجید. طلاق، واژه‌ای شاید ترسناک و شاید شیرین؛ شاید رهایی و شاید اسارتی تازه باشد.