زناشوئی

صفحه زناشویی مجله پرسون به شما کمک میکند تا زندگی و رابطه زیبایی با همراه و همسر خود داشته باشید.

محققان با قرار دادن موش های ماده در معرض صداهای جیغ، به کاهش سطح استروژن و هورمون آنتی مولرین که برای باروری حیاتی هستند اشاره کردند. پژوهشگران اعلام کردند که استرس همچنین تعداد و کیفیت تخمک ها را کاهش داده و در نتیجه نوزادان کوچکتر می شوند.
یک روانشناس با بیان اینکه متناسب با زمینه روانی افراد، آسیب‌های طلاق می‌تواند برای برخی کمتر و برای برخی دیگر بیشتر باشد، گفت: با این حال تمام افراد پس از طلاق گرفتن، دچار آسیب‌های روانی می‌شوند و از این رو لازم است به طور تخصصی تحت نظر یک روانشناس متخصص و بعضا روانپزشک متخصص باشند.
در قانون مدنی، شوهر در برابر زن دارای اختیاراتی است که زن فاقد آن می‌باشد، مانند طلاق دادن زن، ازدواج مجدد، تعیین محل سکونت. اما طبق مجوز قانون مدنی، زنان نیز می‌توانند با استفاده از شروط ضمن‌ عقد تا حدودی محرومیت‌های قانونی خود را جبران کنند.
اخیرا قضات در استعلامی از معاونت حقوقی سوالاتی پیرامون نحوه رسیدگی به درخواست توقیف اموال فرد پس از فوت وی را مطرح کردند.
عفت آی دکتر روانشناسی تربیتی درباره چهار نکته ممنوع در زندگی زناشویی و به خصوص در ابتدای شکل گیری رابطه بین زن و مرد توضیحاتی داد.
خیانت شریک زندگی بسیار دردناک است و تأثیرش می‌تواند بسیار شدید باشد و فرد را نابود کند.
از مواردی که به آن در بیشتر اوقات توجه نمی‌شود، حقوق زن در ازدواج موقت است اما دانستن این نکات قانونی در مورد حقوق زن در ازدواج موقت بسیار مهم است.
اگر احساس می کنید طرف مقابل علاوه بر بی‌میلی به جدی‌شدن رابطه، به احساسات شما بی‌توجه است، به شما دروغ می‌گوید و دغدغه خوشحال‌کردنتان را ندارد، همه اینها می‌توانند دلایل موجهی برای پایان‌دادن به رابطه باشند.
طلاق یکی از ناخوشایند ترین اتفاقات در زندگی همه است و انسان ها ممکن است تحت تاثیر این موضوع کارهای اشتباهی انجام دهند آقایان هم از این قاعده مستثنا نیستند.
زایمان معمولا تجربه‌ای دردناک است، اما مادران می‌توانند با افزایش آمادگی خود، روش‌هایی برای کاهش این درد پیدا کنند. کاهش درد زایمان با روش‌های دارویی و غیردارویی متنوعی امکان‌پذیر است.
ازدواج صوری یا دروغین، ازدواجی است که ثبت قانونی می شود ولی مفهوم و کارکرد ازدواج را ندارد و هدف آن رسیدن به منافع مالی، رهایی از فشار خانواده یا گرفتن اقامت در یک کشور خارجی است.
چطور می توانید در صورت بروز دعوا یا قهر از همسر خود عذر خواهی کنید و با چه روشهایی می توانید دل همسرتان که از دست شما رنجیده خاطر شده را بدست بیاورید؟
با توجه به قانون، طلاق از سمت زن به دلیل اینکه حق طلاق با مرد است کمی دشوار است. بنابراین هنگامی که زن اقدام به درخواست طلاق می‌کند و مرد مخالف آن باشد فرایند رسیدگی طولانی‌تر و پیچیده است. حالا سوالی که مطرح می‌شود آن است که آیا مرد را می‌توان اجبار به طلاق زن کرد؟
موارد ذکرشده، روش‌های طبیعی جهت کمک به افزایش قدرت باروری زنان می‌باشد؛ اما در صورتی که با رعایت این نکات زوجین همچنان با مشکل ناباروری مواجه باشند، می‌بایست با صلاحدید پزشک متخصص از راه‌های کمک‌باروری استفاده نمایند.