زناشوئی

صفحه زناشویی مجله پرسون به شما کمک میکند تا زندگی و رابطه زیبایی با همراه و همسر خود داشته باشید.

یک پدیده رایج در بین مردم این است که اکثر مردم تا زمانی که شرایط خاصی مانند موفقیت، ثروت و امنیت فراهم شود، احساس شادی و خوشبختی می‌کنند. اما خوشبختی عمیق یک قانون دارد: شما نمی‌توانید چیزی را مهم‌تر از شادی قرار دهید.
لیلا ماهر روانشناس و عضو رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران درباره مشکلات طلاق و زندگی بعد از آن برای زنان و مردان گفت.
حسین ابراهیمی مقدم روانشناس و استاد دانشگاه درباره پذیرش توسط دیگران گفت: همه‌ افراد از یک درجه‌ای از تلقین پذیری برخوردار هستند. زمانی که افرد مورد تأیید قرار می‌گیرند، حالشان بهتر می‌شود
در عالم حقوق برای پایان دادن به زندگی مشترک مسیری به جز طلاق پیش بینی شده است اما روشی به نام فسخ نکاح وجود دارد که در ادامه شرایطش را بخوانید.
ممکن است این اتفاق برای شما هم رخ بدهد که همسرتان از شما دوری کند اما ببینید که چه رفتارهایی باعث دور شدن همسرتان از شما می شود. علت اصلی دوری همسرتان را در ادامه بخوانید.
مجردها خوشبخت‌ترند؟ یا متاهل‌ها؟ پاسخ روشنی نداریم، اما این مطلب تلاش کرده در عالم منطق پاسخی قانع‌کننده برای این کَل‌کَل پیدا کند.

مادری انگلیسی از ترس اینکه وقتی دخترش بزرگ شود به خاطر نامش مورد تمسخر واقع شود دچار افسردگی و بی خوابی شده است.

به اعتقاد برخی مردان، زنان فقط برای شکایت کردن، خلق شده اند، حال چه سرزنش و شکایت ها شما به جا باشد و چه به ناحق. در هر حالتی شکایت کردن زنان می تواند حتی بهترین و رمانتیک ترین روابط را نیز از هم بپاشد. مردها از مورد انتقاد قرار گفته شدن بیزار هستند و از اینکه خانمی درصدد تغییر آنها برآید بیزاری می جویند حتی اگر به آن خان عشق زیادی داشته باشند.
متاسفانه در سالهای اخیر عمر زندگی های مشترک روند نزولی یافته و بسیاری از زوجین در همان سالهای ابتدایی زندگی مشترک از هم جدا می شوند. علت های گوناگونی وجود دارد که زوجینی که با هزار امید و آرزو ازدواج می کنند، در کوتاه مدت ، تصمیم بر جدا شدن می گیرند و بدترین راه  ممکن را برای آینده زندگی مشترک شان انتخاب می کنند.

متخصصان هشدار داده اند زنانی که از قرص‌های ضد بارداری هورمونی استفاده می‌کنند، ممکن است کور شوند.

یک پژوهشگر خانواده با تأکید بر اینکه در ازدواج ظاهر شرط لازم است اما شرط کافی نیست، گفت: گاهی ممکن است برخی از فاکتورهای ظاهری و باطنی به قدری پررنگ باشند که برخی نقص‌های ظاهری دیده هم نشود و این امر بستگی دارد که چه فاکتوری برای طرف مقابل مهم است.
ازدواج، امری می باشد که شما شریک زندگی خود را برای سالیان آینده انتخاب می کنید و کوچکترین اشتباه شما می تواند منجر به شکست و ازدواج اشتباه شما گردد.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با تاکید بر اهمیت مراقبت حین بارداری، گفت: نکته مهم این است که حتی با انجام زایمان نیز مراقبت بارداری به اتمام نمی‌رسد و تا ۶ هفته بعد از زایمان هم باید مراقبت‌ها ادامه داشته باشد.
هرچند بعضی معتقدند جنسیت بچه به مادر که آن را باردار می‌شود بستگی دارد، حقیقت آن است که تعیین این مسأله در دستان پدر است. از آنجایی که اسپرم حاوی کروموزوم‌های هر دو جنس است، برخی اسپرماتوزوآ‌ها حامل کروموزوم X برای دختر‌ها و بعضی هم حامل کروموزوم Y برای پسر‌ها هستند.
نویسنده این مقاله تحقیقی دکتر پیتر جانسون، دستیار پروفسور دانشکده روانشناسی دانشگاه استرالیایی Western Sydney می گوید: «چون ارزش بیولوژیک زنان در مرحله جفت یابی بیشتر از مردان است، زنان بیشتر از مردان از شیوه ناز کردن برای تشخیص جفت مناسب استفاده می کنند.»
یک در آغوش گرفتن ساده، کمی تشویق کردن گاهی اوقات تحسین نمودن و حتی یک لبخند کوچک ولی از روی عشق و محبت باعث می‌شود تا فرزندتان احساس اعتماد به نفس و خوشبختی بیشتری کند. متأسفانه بسیاری از کودکان از چنین محبت‌هایی محروم هستند.
اکثر انسان‌ها علاقه‌مند هستند اطلاعاتی را درباره خصوصیات اخلاقی و رفتاری خود و دیگران به دست آورند چراکه معتقدند شناخت شخصیت افراد کمک بسیاری در روابط‌شان با دیگران می‌کند.