پرسون گزارش می دهد؛

واکنش بازار مالی امروز به ترور شهید فخری زاده

ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور گمانه زنی ها را به سمت تشویش بازار مالی کشید اما از آغاز صبح امروز بازار همانند روزهای قبل به روال عادی ادامه می دهد.

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور، عصر روز گذشته در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید. شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید کردند.
این اتفاق ناگوار گمانه زنی ها را به سمت تشویش بازار مالی کشید اما از آغاز صبح امروز بازار همانند روزهای قبل به روال عادی ادامه می دهد.
امروز تا به این ساعت در بازار مالی قیمت ها به شرح ذیل است.

اونس جهانی 1,786.7 دلار
مظنه: 4,485,000 تومان
طلا گرم18عیار: 1,033,800 تومان
سکه قدیم : 10,495,000 تومان
سکه امامی : 10,895,000 تومان
نیم سکه: 5,795,000 تومان
ربع سکه: 3,997,000 تومان
سکه گرمی: 2,347,000 تومان


بیشتربخوانید؛
چرا سازنده واکسن ایرانی کرونا ترور شد؟

تعادل در بازار سهام امروز


در بازار بورس امروز چه خبر است؟

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۹هزار و ۲۰۰واحدی (۰.۷درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۶هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۰.۷درصدی مواجه شد.
آخرین قیمت ۲۶۴نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و۹۶نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۷میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار کردند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریبا به چهار هزار و ۶۰۰میلیارد تومان رسید.
اخبار مهم تاثیر گذار بر بازار امروز

1) امروز دلار حواله سنا 25.627 - 25.956 تومان و دلار بر اساس درهم 26.008 تومان، دلار متشکل ارزی 24.073 تومان، دلار اسکناس پشت خط تهران 24.650 تومان است که عدم واکنش به خبر ترور دانشمند هسته ای را نشان می دهد.

2) در بورس کالا، اوره گرانول 44میلیون ریال، PVC غدیر 289میلیون ریال، سبد میلگرد 95 میلیون ریال، شمش بلوم فسازان 89 میلیون ریال، وکیوم باتوم 50.5 میلیون ریال.

3) شاخص مسکن تهران به 272 میلیون ریال در هر متر طی آبان رسید که 1.8درصد رشد داشت با این حال آهنگ صعود بسیار ضعیف شده است. 4500 آپارتمان در تهران معامله شده و طی همین ماه 800 آپارتمان توسط ایرانی ها در ترکیه خریداری شده است.

4) ارزش معاملات طی روز چهارشنبه 18.4 همت بود و میانگین معاملات هفته اخیر به 19.2 همت رسید. این بالاترین ارزش معاملات از آخرین هفته مرداد تاکنون است.

5) روز چهارشنبه حقیقی ها فلزی، زراعت، بیمه و بانک خریدند. حقوقی ها از شستا و معدنی ها حمایت کردند. وتجارت، فولاد، خبهمن را حقیقی ها خریدند. وبملت، شبندر، میدکو را حقوقی ها.

6) پس از ترور دانشمند هسته ای، برخی آن را تله تنش خوانده اند تا ایران را وادار به درگیری کند و برخی از این نوع طرز تفکر شدیدا انتقاد کرده اند. برخی انتظار پاسخ فوری دارند و برخی آن را با واکنش ایران در جریان ترور سردار سلیمانی مقایسه می کنند.

7) نتانیاهو نوشت: می‌خواهم لیست کارهایی را که این هفته انجام داده‌ام، با شما به اشتراک بگذارم، البته لیست کوچکی است و من نمی‌خواهم شما را از همه این کارها مطلع کنم. ولی می‌خواهم به شما بگویم که یک چیزی در خاورمیانه به راه افتاده و دوره پر تنشی در پیش خواهیم داشت؛ شنبه خوبی داشته باشید.

8) معاون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در صفحه توییترش نوشت: دلیل ترور فخری زاده ممانعت از پتانسیل جنگی ایران نبود، بلکه هدف ممانعت از دیپلماسی را در بر داشت داشت.

9) کارل بیلدت، رییس اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا می گوید: دور از ذهن نیست که این ترور هدفمند تلاشی برای جلوگیری از بازگشت تیم بایدن به فرایند دیپلماتیک با ایران و برگشتن به برجام بوده باشد.

10) ایران با ارسال یک پیام مکتوب به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که نشانه‌های جدی وجود دارد که اسرائیل مسئول ترور دانشمند هسته‌ای ایران است. ظریف نیز همین مساله را مطرح کرده است.

11) اخباری مبنی بر انفجار یک ماشین در نس زیونا در مرکز فلسطین منتشر شده که باعث کشته شدن چند اسرائیلی شده است. این خبر تایید قطعی نشده است.

12) پخش، غگرجی، وآوا، غچین ... یک قدم به افزایش سرمایه نزدیک شدند و در کدال گزارش دادند.

13) مخالفت اتاق بازرگانی با شیوه‌نامه جدید تنظیم بازار فولاد و ارسال نامه به مقامات دولتی.

14) موجودی انبارهای بیلت تانگشان پس از یک هفته افزایش مجددا روندی کاهشی در پیش گرفته است و هم اکنون در محدوده ۲۵۰ هزارتن و کمترین میزان از ژانویه ۲۰۲۰ می‌باشد.

15) افسانه اروجی می گوید: عرضه اولیه 17.5 درصد «چخزر» در هفته آینده به شرط دریافت اطلاعات صورت میگیرد.

16) شرکت تحقیقاتی برنشتاین در گزارشی پیش‌بینی کرده است قیمت مس در سه سال آینده به میانگین 8100 دلار در هر تن خواهد رسید.

17) مدیر مالی وبملت گفت: پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت‌های قابل واگذاری بانک ملت، افزایش سرمایه از محل سود تسعیر و بهره برداری از فازهای دوم و سوم کُربانکینگ از برنامه‌های آتی بانک ملت خواهد بود.

18) معاون بانک مرکزی گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی با سازمان امور مالیاتی، وارد فاز اجرایی شد.

19) در ۹ ماه سال ۲۰۲۰ حدود ۳۵ درصد مجموع مبادلات ایران با چین نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

20) بانک آمریکا با اشاره به خوش بینی فزاینده پیرامون ساخت و توزیع واکسن کووید ۱۹، پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت تا تابستان آینده به ۶۰ دلار می رسد.

221950

مطالب مرتبط