مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

در نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی بر استان خوزستان؛

قالیباف: دنبال مچ‌گیری نیستیم/ نظارت ما از نوع نظارتی که در تهران بنشینیم نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی از راه اندازی سایتی خبر داد که در آن اطلاعات مربوط به نظارت میدانی خوزستان قرار خواهد گرفت تا در معرض مشاهده و رصد مردم قرار گیرد. وی همچنین تاکید کرد که مسائل و مشکلات خوزستان از ۴۰ روز قبل در جلسات متعدد با وزارتخانه های مختلف، استانداری، مجمع نمایندگان و کمیسیون های مختلف مجلس بررسی شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تلاش ‫آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگشت خودکار تحریم‌ها را چماقی بر سر خود آنها دانست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بابیان‌اینکه کنش‌گری‌های دولت و آموزش و پرورش در مورد زمان آغاز سال تحصیلی جدید در شرایط پیک دوم شیوع کرونا مورد تایید نمایندگان مجلس نیست از تصمیم بر احضار وزیر آموزش و پرورش به مجلس خبر داد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ارتباط چهره به چهره و مستمر مسئولان با مردم هم ضروری و هم موثر است، نوشت: به‌عنوان یک خوزستانی از رئیس مجلس برای سفر به خوزستان سپاسگزارم.
رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با پرسون:

مشروعیت رژیم صهیونیستی نزد انسان های آزاده زیر سوال است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی مشکلش مردم جهان اسلام است مشروعیت و جایگاهی را که در منطقه رژیم صهیونیستی باید کسب می کرد، در طی این سالها به دلیل اینکه اشغالگر و سرکوب گر است و هم به آواره نمودن مسلمان های فلسطینی اقدام کرده و دست از کشتار آنها در نوار کرانه غربی بر نمی دارد مشروعیت این رژیم نزد افکارعمومی جهان اسلام و همه انسان های آزاده در جهان زیر سوال است.
مقتدایی در گفت و گو با پرسون:

ایام انزوای آمریکا فرا رسیده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص مخالفت اعضای شورای امنیت با خواسته آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران اظهار داشت: اقدام آمریکایی ها هم از نظر سیاسی منتهی به شکست بود و هم از نظر حقوقی کار غیر قانونی انجام دادند.
در پی دستور رئیس جمهور برای رایگان شدن هزینه اینترنت "شبکه شاد":

منادی: هزینه اینترنت دانشجویان هم رایگان شود

در پی دستور رئیس جمهور برای رایگان شدن هزینه اینترنت "شبکه شاد" رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خواستار رایگان شدن هزینه اینترنت دانشجویان شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد :

پرورش کودکان حلقه مفقوده در مهدکودک‌ها

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز تاسف از اینکه پرورش کودکان در مهدکودک‌ها در اولویت قرار نگرفته است، گفت: تربیت و پرورش نیروی انسانی باید به عنوان اولویت اول کار مدیریت تعلیم و تربیت در مهدکودک‌ها، مدارس و آموزش و پرورش قرار گیرد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو هیات امنای پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: وظیفه نظام اسلامی حمایت و پشتیبانی مالی، جانی، آبرویی از گزارشگران فساد است، به گونه‌ای که آنها متحمل ضرر و زیانی نشوند.
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: نامزدهای انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی، ستاد تبلیغاتی نخواهند داشت ولی می توانند مرکزی برای رتق و فتق امورات اجرایی و ساماندهی نمایندگان خود در شعب اخذ رای داشته باشند.
رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ورود مجلس به این پرونده به هیچ عنوان منافاتی با قوانین فیفا ندارد، گفت: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با فشار رسانه‌ای و اعمال نفوذ در AFC پرونده ویلموتس را مختومه کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید پول‌هایی که وارد بازار بورس می‌شود، برای حمایت از تولید یا تأمین نقدینگی جاری شرکت‌ها صرف شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس با انتقاد از عملکرد وزرای متخلف دولت روحانی گفت:ت فکر امثال زنگنه و آخوندی به دنبال آن است نظام جمهوری اسلامی ایران را با مشکل مواجه و تفکر " ما نمی توانیم " را به کشور القا کند.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که رفتار امروز دولتمردان آمریکا قرون وستایی است و آمریکایی ها باید بدانند هرگونه اقدامی برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران برای آنان گران تمام خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه داروخانه‌ها ماسک‌ را با قیمت بالا خرید و با سود عادلانه عرضه می‌کنند اما نظارت‌ها بر آنها سختگیرانه است از عرضه ماسک‌های بی‌کیفیت با قیمت بالا در سوپرمارکت‌ها، لباس‌فروشی‌ها و بقالی‌ها انتقاد کرد.
طرح مجلس برای اقشار کم درآمد

خودرودارتان می کنیم!

عضو کمیسیون صنایع مجلس از طرح نمایندگان برای خودرودار کردن خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه خبر داد.